Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Zarządzanie mediami i reklamą

Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej

Dostępne programy

studia I stopnia

nie są prowadzone

studia II stopnia

forma: studia stacjonarne, studia niestacjonarne

język studiów: polski

profil studiów: ogólnoakademicki

czas trwania: 2 lata (4 semestry)

tytuł zawodowy: magister

dyscyplina wiodąca: nauki o zarządzaniu i jakości

Opis studiów

Kierunek zarządzanie mediami i reklamą przygotowuje studentów do objęcia stanowisk menedżerów odpowiedzialnych za całokształt funkcjonowania instytucji i organizacji kultury i mediów, a także w ich administracji. Duży nacisk w toku studiów kładzie się na kształtowanie mobilności intelektualnej studenta, pozwalającej na samodzielne tworzenie własnego miejsca pracy. Kompetencje kulturalne, zawodowe i osobiste absolwenta kierunku zarządzanie kulturą i mediami umożliwiają mu również działanie w wymiarze międzynarodowym. Na tym kierunku łączymy wiedzę z zakresu teorii zarządzania z wiedzą na temat najważniejszych obszarów kultury oraz specyfiki mediów. Program nastawiony jest na umożliwienie studentom rozwijania wiedzy, umiejętności i kompetencji nie tylko w wymiarze akademickim, ale również w wymiarze praktycznym, m.in. w ramach festiwalu Polikultura, podczas spotkań i zajęć z ekspertami-praktykami zarządzania organizacjami kultury i mediów różnych sektorów, w trakcie praktyk studenckich.

Informacje o Wydziale

Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej posiada kategorię A nadaną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz otrzymał ocenę wyróżniającą w zakresie jakości kształcenia przyznawaną przez Polską Komisję Akredytacyjną. Różnorodność prowadzonych przez Wydział kierunków czyni z tej jednostki jeden z najbardziej interdyscyplinarnych wydziałów UJ.

Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej ma swoją siedzibę na teren Kampusu 600-lecia Odnowienia Uniwersytetu Jagiellońskiego. Siedzibą wydziału jest nowoczesny budynek, który dysponuje świetnie wyposażonymi salami wykładowymi, ćwiczeniowymi oraz pracownie komputerowe. Studia na WZiKS to: wybitna kadra naukowo-dydaktyczna; unikatowe kierunki i autorskie programy studiów, których nie proponują inne uczelnie w Polsce; możliwość uzyskania podwójnych dyplomów we współpracy z uczelniami europejskimi; współpraca z biznesem; komfortowe warunki studiowania w otoczeniu pięknego, zielonego kampusu; Studencka Telewizja UJOT.TV oraz Studenckie Radio UJOT.FM; liczne koła naukowe odzwierciedlające wszechstronność tematyki badawczej i oferty dydaktycznej Wydziału. Zajęcia na kierunku zarządzanie mediami i reklamą prowadzone są w Instytucie Kultury. Do dyspozycji studentów jest nowoczesna biblioteka Wydziałowa, której księgozbiór jest systematycznie uzupełniany o najnowsze pozycje książkowe (w j. polskim i j. angielskim).

👉  Przeczytaj, dlaczego warto studiować na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej

👉  Wirtualny spacer po Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej

Rankingi, wyróżnienia, akredytacje

  • Ocena wyróżniająca dla Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej przyznana przez Polską Komisję Akredytacyjną
  • Kategoria naukowa A w dyscyplinie wiodącej "nauki o zarządzaniu i jakości" przyznana Uniwersytetowi Jagiellońskiemu decyzją Ministra Edukacji i Nauki

Program studiów

W programie studiów znajdziesz informacje o tym, na jakie przedmioty będziesz uczęszczać, studiując na tym kierunku. Program mówi o tym, jakie przedmioty są przewidziane w poszczególnych semestrach studiów, które są obowiązkowe, które należą do grupy przedmiotów do wyboru (tzw. przedmiotów fakultatywnych), które z nich kończą się egzaminem, a które nie. Każdy przedmiot ma w takim programie studiów swój sylabus, czyli opis, czego w ramach tego przedmiotu uczą się studenci i studentki.

Sprawy studenckie

Dział Spraw Studenckich

Centrum Wsparcia Dydaktyki

studiuje.uj.edu.pl
studenckie@uj.edu.pl
ul. Czapskich 4, 31-110 Kraków

Dział Spraw Stypendialnych

Centrum Wsparcia Dydaktyki

stypendia.uj.edu.pl
stypendia@uj.edu.pl
ul. Ingardena 6, 30-060 Kraków

Życie studenckie

Studia to nie tylko nauka i uczestnictwo w wykładach lub ćwiczeniach, ale również okazja do rozwijania pasji i zainteresowań. Na Uniwersytecie Jagiellońskim działa prężnie wiele kół naukowych i organizacji studenckich, zarówno tych wydziałowych, jak i ogólnouniwersyteckich, które umożliwią aktywne spędzanie wolnego czasu, poszerzenie wiedzy, rozwijanie talentów, udział w ciekawych, nieszablonowych projektach, wyjazdy badawcze i integracyjne, uczestnictwo w konferencjach naukowych oraz poznanie nowych ludzi poza salą wykładową. Przy Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej działają liczne studenckie koła naukowe.

Wszystkie osoby zainteresowane międzynarodowym wymiarem studiowania, mogą korzystać z możliwości, jakie oferują m.in. program Erasmus+, Utrecht Network, udział w wymianie bilateralnej czy uniwersytet europejski Una Europa, mogą również wziąć udział w wymianie krajowej w ramach programu MOST.

Więcej niż studiowanie


Przejdź do filmu

Wszystko o rekrutacji

Dział Rekrutacji na Studia

Centrum Wsparcia Dydaktyki

rekrutacja.uj.edu.pl
rekrutacja@uj.edu.pl
ul. Ingardena 6, 30-060 Kraków

Rekrutacja na studia

Rekrutacja na studia w Uniwersytecie Jagiellońskim jest prowadzona elektronicznie w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów: irk.uj.edu.pl. Za rekrutację na studia w Uniwersytecie Jagiellońskim odpowiada Dział Rekrutacji na Studia. Jeśli masz pytania związane z rekrutacją, skontaktuj się z Działem bezpośrednio lub odwiedź strony: rekrutacja.uj.edu.plirk.uj.edu.pl.

Szczegółowe informacje o rekrutacji na ten kierunek studiów, w tym informacje o sposobie obliczania wyniku (np. lista branych pod uwagę wyników matury w przypadku studiów I stopnia i jednolitych magisterskich, czy oceny ze studiów brane pod uwagę w przypadku studiów II stopnia), o wysokości opłat – rekrutacyjnej i za studia (jeśli studia są płatne), terminy oraz lista wymaganych dokumentów znajdują się w serwisie rekrutacyjnym IRK: irk.uj.edu.pl

Przeniesienie lub zmiana kierunku

Przeniesienie z innej uczelni, w tym także zagranicznej, lub zmiana kierunku studiów w ramach Uniwersytetu możliwe są, za zgodą dziekana: po ukończeniu pierwszego roku studiów i spełnieniu dodatkowych warunków określonych przez radę wydziału. W sprawie przeniesienia należy kontaktować się bezpośrednio z jednostką prowadzącą dane studia.

Zobacz również

Biuro Karier

Centrum Wsparcia Dydaktyki

biurokarier.uj.edu.pl
kariery@uj.edu.pl
ul. Ingardena 6, 30-060 Kraków

Absolwenci i absolwentki

Absolwent/absolwentka kierunku zarządzanie mediami i reklamą jest w pełni przygotowany/przygotowana do objęcia stanowiska menedżera odpowiedzialnego za całokształt funkcjonowania instytucji i organizacji mediów i reklamy. Istotną charakterystyką absolwentów i absolwentek opisywanego kierunku jest fakt, że zostaną oni przygotowani do pracy zarówno w sektorze publicznym, jak również prywatnym oraz pozarządowym. Duży nacisk w toku studiów kładziony jest na kształtowanie mobilności intelektualnej studenta, pozwalającej im na samodzielne tworzenie własnego miejsca pracy.

Kompetencje kulturalne, zawodowe i osobiste absolwenta/absolwentki kierunku zarządzanie mediami i reklamą umożliwiają mu/jej również działanie w wymiarze międzynarodowym. Absolwenci i absolwentki łączą wiedzę z zakresu teorii zarządzania z wiedzą na temat najważniejszych zjawisk w obszarze kultury współczesnej oraz specyfiki mediów i reklamy. W związku z powyższym naturalnym miejscem pracy osób kończących te studia są m.in. stacje radiowe i telewizyjne, portale internetowe oraz agencje interaktywne.

Jednocześnie studia o takim profilu przygotowują do pracy dziennikarskiej, sektorze IT oraz – najogólniej rzecz ujmując – w sektorze przemysłów kreatywnych. Duży nacisk położono również na tematykę nowych mediów, zarówno w kontekście umiejętności poruszania się w tym obszarze, jak i ich kreowania i budowania nowych treści.

Możliwości dalszej edukacji

Co mówią nasi absolwenci i absolwentki

Historie Absolwentów: Martyna Tarnawska Historie Absolwentów: Martyna Tarnawska
Zaczęłam pracować już na pierwszym roku studiów, na II semestrze. Szukałam inspiracji i praktyki. Najważniejszym punktem przełomowym był wykład dr Krefta, który opowiedział nam o sile i potencjale kanałów społecznościowych w marketingu. Rok pracowałam w kilku agencjach, w tym jednej z największych narzędzi do social listeningu - Brand24. Cały czas szukałam jednak miejsca, w którym będę mieć kontakt z drugim człowiekiem, możliwość dzielenia się wiedzą. Pod koniec drugiego roku studiów zatrudniłam się w krakowskiej firmie konsultingowej, Socjomania, gdzie pracuję do dzisiaj.

Kontakt

Studia prowadzone są w Instytucie Kultury, który jest jednostką wchodzącą w skład Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej. Instytut ma swoją siedzibę na Kampusie 600-lecia Odnowienia UJ położonym w dzielnicy Krakowa Ruczaj. Z pytaniami dotyczącymi studiów możesz się zwrócić tu:

kultura@uj.edu.pl

ul. Łojasiewicza 4, p. 2.390
30-348 Kraków
Telefon: (+48) 12 664 58 18

kultura.uj.edu.pl
wzks.uj.edu.pl